Home » Nieuws » TRON giveaway veranderd in PR ramp

TRON giveaway veranderd in PR ramp

Gepubliceerd op 30 maart 2019 om 23:30

Het TRON (TRX) -project heeft in de crypto-gemeenschap altijd tot gemengde gevoelens geleid. Echte gelovigen zien het als de golf van de toekomst, terwijl anderen het project zien als een lachertje.

 

De oprichter van TRON kondigde recent een een social-mediapromotie aan. Om deel te nemen, moesten gebruikers Justin Sun volgen op Twitter en zijn recente aankondiging van TRON's partnerschap met een andere gevestigde cryptocurrency retourneren die om zijn eigen redenen, Tether, onder druk staat.

Na de aankondiging zou er een tekening zijn en de winnaar zou de trotse eigenaar worden van een nieuw Tesla Model S. Sun beloofde ook $ 20 miljoen (in TRX, natch) als onderdeel van de promotie-weggave, en je had niet eens om hem eerst een crypto te sturen.

 

Sommige sceptici nemen misschien even de tijd om zich af te vragen waarom een ​​(schijnbaar) succesvolle zakenman gratis geld zou weggeven aan zijn volgers, zonder zelfs de tijd te nemen om ervoor te zorgen dat die volgers echt zijn. Maar niet iedereen staat hier bij stil en de campagne ging al snel viral.

De tweet explodeerde, ontving meer dan 54.000 retweets en kreeg Sun veel nieuwe volgers. Twee weken later uploadde Sun een video met behulp van loterij-selectiesoftware TWrench om een winnaar te selecteren. Vreemd genoeg werd de video echter snel verwijderd als gevolg van een willekeurige "glitch" in Twitter's upload en een tweede winnaar werd geselecteerd, deze keer geselecteerd door een ander proces.

Slimme communityleden hebben de verwijderde video snel gevonden en hebben meer dan een paar andere rariteiten opgemerkt. Door wat slechts een aanzienlijke fout in videobewerkingsvaardigheden genoemd kon worden, ongeveer 34 seconden in de video, flitste de winnaar van de "willekeurige" trekking op het scherm voordat de trekking zelfs begon. Hoe dat detail vóór het publiceren onopgemerkt bleef blijft een raadsel.

Koop veilig en snel coins op Litebit!

Koop veilig en snel  coins op Litebit!

Maar de anomalieën stoppen daar niet. Een Twitter-gebruiker met de accountnaam @CryptoJohnGalt ontdekte dat Sun de trekking maar liefst 88 keer had herhaald voordat het een winnaar selecteerde.

De goed geoliede pr-machine van TRON sprong in actie, niet voor de eerste (of waarschijnlijk laatste) keer.

Sun probeerde de schade te beperken, eerst door een gratis ticket aan te bieden voor de volgende TRON-conferentie aan de oorspronkelijke winnaar. Woohoo! Maar dat leek het probleem eigenlijk te verergeren gezien de Twitterati de Tesla-zwaaiende miljardair hekelde als een goedkope klootzak.

Dus verdubbelde hij door niet één, maar twee Tesla's aan de winnaars van de wedstrijd aan te bieden.

Vergissing of anderszins, het is onwaarschijnlijk dat de meest recente pr-foutje TRON's reputatie, die al sinds het begin niet best is, zal verbeteren.

Gericht op de (afnemende) positieve kant; het token heeft nog steeds een marktkapitalisatie van $1,54 miljard en doet mee in de strijd voor de top tien. Maar voor de vele nieuwe bots van Justin Sun - sorry, volgers - zou de nieuwste tegenslag een les moeten zijn. Wat begon als een vrij grandioze publiciteitsstunt veranderde in een technologische prooi - een beetje een domper voor een technisch bedrijf.

Gelukkig kan Justin troost putten uit het feit dat hij in tegenstelling tot de oprichter van Tesla, Elon Musk, niet het voorwerp is van een onderzoek door de SEC...


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.