BitClave (CAT): gedecentraliseerde zoekmachine

We kunnen niet meer zonder internet. Ook het doen van aankopen zoals kleding, elektronica, vakanties of zelfs boodschappen gaan steeds meer online. Het gemak waarmee de bestelde producten worden thuisbezorgd zorgt ieder jaar weer voor groeicijfers wat betreft online aankopen. Voor het zoeken van producten worden massaal de online zoekmachines gebruikt. De zoekmachines leggen als het ware de brug tussen het bedrijfsleven en de consument. Voor het bij elkaar brengen van het bedrijfsleven en de consument ontvangen tussenbedrijven zoals Google en Facebook een vergoeding. Toch kleven er behoorlijk wat nadelen aan deze huidige gang van zaken. BitClave heeft de oplossing en lanceert en gedecentraliseerde zoekmachine welke gebruik maakt van de befaamde blockchaintechnologie.

Decentrale zoekmachine

De wereld van de zoekmachines is miljarden euro’s waard. Voor bedrijven is het de kunst om hoog te ranken en zodoende potentiële klanten te kunnen bereiken. Een hoge ranking kost geld en tussenpersonen en –bedrijven verdienen hier veel geld aan. Het project van BitClave vormt de eerste gedecentraliseerde zoekmachine, waarbij het bedrijfsleven en de klant directe lijnen hebben. Omdat er directe lijnen zijn, worden de intermediairs zoals bijvoorbeeld Google uitgesloten. Uiteraard wordt gebruik gemaakt van de blockchaintechnologie.

Voordelen voor de consument

Het voordeel voor de consument is dat de consument middels zogenoemde ‘slimme contracten’ zelf de macht in handen om de controle te behouden over hun persoonlijke gegevens en de reclame-uitingen die ze wensen te ontvangen. Ook is er een financieel voordeel. Waar voorheen de tussenpersonen commissies opstreken, kan nu de consument zelf geld verdienen door bijvoorbeeld promoties te bekijken. Reclame is niet langer hinderlijk, maar voortaan dus ook een manier om wat bij te verdienen. Dankzij het gedecentraliseerde karakter van BitClave is de privacy gewaarborgd, zo kunnen de tussenpartijen bijvoorbeeld niet meer je persoonlijke gegevens verkopen aan bedrijven.

Voordelen voor het bedrijfsleven

Ook voor het bedrijfsleven heeft het project van BitClave grote voordelen. Doordat er directe lijnen zijn met de consument, de partij waar het uiteindelijk om draait, zijn hoge commissies voor de tussenpartijen overbodig. Hierdoor bespaart het bedrijfsleven veel geld op het marketing- en reclamebudget. Ook wordt het nadeel van hedendaagse vormen van reclame, namelijk dat het een soort van schot hagel is, ook verbeterd. Omdat de consument beter kan aangeven welke soorten van reclame gewenst zijn, is de reclame ook veel doelgerichter. Reclame-uitingen bereiken hierdoor exact het publiek dat bedrijven willen bereiken waardoor een hogere ‘return on investment’ kan worden bereikt.

Oude situatie
Nieuwe situatie

Kernpunten

Het project van BitClave is zeer vernieuwend, de belangrijkste kernpunten zijn als volgt:

  • Eliminatie van tussenpartijen zoals Google en Facebook
  • De commissies belanden bij de consument
  • Decentraal dus een uitstekende privacy
  • Lagere kosten voor het bedrijfsleven

Meer informatie

Mogelijk is de interesse gewekt om te investeren in BitClave. Meer informatie over het BitClave project vind je op:

Lees ook eens over deze munten

Laat weten wat je van ons vindt via social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *